TaxEdit Luyten CZ, s.r.o.
 
Novinky
Školení 2019 : 04.06.2019
Vypsán termín školení v červnu 2019 v Brně.
TaxEdit 3.12 : 28.03.2019
Ke stažení je instalace verze 3.12.0.101 s přístupem do D.I.S.
TaxEdit 3.12 : 02.01.2019
Ke stažení je instalace verze 3.12.0.100. Verze se nabízí v automatické aktualizaci.
Školení 2018 : 08.11.2018
Vypsány termíny školení v Praze a Brně.
Starší...   
FAQ (otázky/odpovědi)
 
Téma:Chybová hlášení
 
Otázka:Při otevírání přiznání mi TaxEdit píše "Chyba při otevírání datového souboru formuláře"
 
Odpověď: Kartotéka dokumentů v TaxEditu je právě pouze kartotékou.
TaxEdit u každého dokumentu v kartotéce eviduje, kde se vlastní soubor s přiznáním konkrétně na počítači nebo v síti nachází, aby jej mohl otevřít. Údaj o jménu a cestě k souboru vidíte buď ve sloupci Soubor, nebo jej můžete zkontrolovat v kartě dokumentu (otevřete klávesou F4)

Pokud program vypíše výše uvedené chybové hlášení tak to znamená, že program soubor fyzicky na daném místě nenalezl, buď tento neexistuje, nebo je nepřístupný, nebo je cesta v databázi uvedená nesprávně.
Většinou tato situace nastane

- pokud soubor mimo TaxEdit přejmenujete (pak je řešením funkce Databáze/Dokumenty/Import dokumentu a naimportovat soubor pod oním změněným názvem) nebo smažete (pak řešení mimo záloh neexistuje)

- soubor byl uložen například na disketu nebo flashdisk (ty pak musíte najít a připojit)

- pokud se TaxEdit (a jeho data) "přesouvá" na jiný počítač, který má jiný název a data v databázi jsou uložena v UNC formátu. Cestu k souboru je možné v zapsat ve dvou tvarech. Buď je zapsán v "klasickém" formátu jako např. "C:\Program Files\TaxEdit2\priznani.pdw" nebo v UNC formátu "\\název_počítače\C\Program Files\TaxEdit2\priznani.pdw". Způsob zápisu se nastavuje v Nástroje->Možnosti programu volbou Při ukládání používat UNC formát.
Řešením v tomto případě může být změna názvu počítače nebo záměna cesty v databázi. ("\\starý_název_počítače\…" zaměnit za "\\nový_název_počítače") V ostatních případech je řešení podobné. Buď se zamění cesty v databázi nebo se data přesunou do té cesty, která je uvedena v databázi.
Záměna cesty se provede přes Databáze->Nahradit. (POZOR je potřeba tuto funkci volat z okna dokumentů, ne z okna poplatníku, jinak se zamění cesty v databázi poplatníků.) V políčku co hledat se zadá stará cesta, do políčka nahradit nová cesta, pak stačí zakliknout zatržítko prohledávat celou databázi a tlačítkem Nahradit Vše se záměna provede a po skončení se na obrazovku vypíše počet nahrazených souborů.
 
Zařazeno v nápovědě pod Nabídka Databáze.


Pokud jste nenalezli řešení svého problému v Otázkách a Odpovědích, pište na taxedit@luyten.cz, nebo volejte linku technické podpory 548 210 607.
© 1997-2019 Luyten CZ, s. r. o.